Tuesday 17 April 2012

dad , yOu arE my kinG ~~!

okay hari nie cik ayien nak cerita pasal seseorang , yang sangat saya sayangi , hormati dan merupakan idola serta ketua keluarga ayien .. meskipun kadang-kadang beliau sangat garang.. tapi takpe .. demi kebaikan orang yang dia sayang.. tuu lah jadi garang .. yerr kh ? ahaha
mesti korang tertanya-tanya siapa orang yang akan ayien ceritakan ? betul tak ? hehe


Dad , One day I will meet my prince ..
but, just remember yOur always be my kinG ! ..
love you my father ..



tHIS IS my belOved father ,
teda yang boleh ganti dia taw , hehe


okay, this man , I really know him .. dari kecik smpai sekarang saya sangat mengenali ayah saya..
saya sangat arif dengan apa yang dia tak suka kitaorang adik-beradik buat ..
secara jujurnya , my father sangatlah garang .. terutama apabila hal-hal yang melibatkan tentang keagamaan dan pendidikan ..

beliau, seorang yang tidak suka membuat kerja dengan lambat .. even kerja yang diberi itu susah .. insan yang bergelar ayah ini akan sentiasa menghabiskan tugasnya.. tak kira di mana pun berada ..
seorang yang bertanggungjawab .. dan kadang kala agak kelakar serta pandai membuatkan orang yang berada di sekelilingnya ketawa dengan gembira .. hehe

saya mempunyai adik-beradik tiga orang , so, saya satu-satunya anak perempuan sulung .. yang lain lelaki.. 
my father sangat-sangat menjaga saya , sebab saya satu-satunya anak perempuan .. dan beliau tidak mahu saya berkawan dengan orang yang tidak tahu mana asal usulnya , budak jalanan dan sebagainya ..  adakalanya, kawan saya akan berkata pada saya.. dan memberitahu pada saya " ayien ? tak rasa kh d'kongkong?"  then saya jawaplah.. "saya tak rasa dikongkong, sama sekali pun.. malah saya bersyukur, kerana ada yang melindungi saya .. =) dan saya percaya , apa yang dilakukan oleh ayah saya, adalah yang terbaik untuk saya .. "

my father want the best for us , then I'll try the best in everyting I do ..
walaupun saya nie tidak lah sepandai mana .. ehehe ..kan ?? baba ?

selain itu , my father nie juga seorang yang baik dan sentiasa memandang kehadapan.. beliau sangat sayang pada keluarga .. berbakti kepada ibubapa .. selalu menolong orang yang susah ..
sentiasa menasihati kami adik -beradik  agar jadi lah orang yang berguna kelak .. senang, hidup katanya ..
kejarlah ilmu di dunia dan di akhirat .. jangan lupakan allah s.w.t dan al-quran .. kerana jika kita susah allah pasti sentiasa menemani dan menolong  kita .. dan sentiasalah menunaikan solat .. tak kira di mana pun berada.. solat jangan tinggal ..


harapan beliau pada kami semua agar berjaya dalam pelajaran , hidup , kerjaya , dan akhirat .. beliau sentiasa menginginkan yang terbaik untuk kami semua ... belajar dengan iklas .. bekerja dengan jujur..
sentiasa menjaga diri.. meskipun jauh ..  dan berjaya dalam hidup ..yang penting ..
_jangan lupa pada allah s.w.t tika susah mahupun senang _

saya sangat bersyukur mempunyai ayah seperti encik Merin bin Sidin ..
yang sentiasa melindungi kami semua dan mampu menyara kami sekeluarga ..
terima kasih kepada insan yang bergelar ayah .. jasa mu tetap dikenang ..
sayang baba.. ehe love you so much ..

No comments:

Post a Comment